Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
05 september 2010, 07:54:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Helaas is rechtstreeks registreren niet mogelijk omdat spammers dat dan ook kunnen. Registraties worden zo snel mogelijk verwerkt

+  Vraagbaak Ouderraad Netwerk
|-+  Voortgezet Onderwijs
| |-+  Ouderraad
| | |-+  ouderraden omgeving haarlem
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: ouderraden omgeving haarlem  (gelezen 4296 keer)
paul_fleers
Nieuweling

SalesPlaza is the one!

« Gepost op: 10 oktober 2002, 18:49:58 »

Goedemorgen collega ouderraadsleden,

Ik ben net toegetreden tot de ouderraad van college Hageveld te Heemstede en probeer een initiatief te nemen om met ouderraden in de omgeving Haarlem e.o. tot een informatieuitwisseling te komen.

Ik heb wel ervaring uit mijn ouderraadsperiode op de basisschool als penningmeester maar het vwo is voor mij nieuw.

Zijn er collega's die met mij dit initiatief willen uitbouwen en/of andere collega's die mij verder kunnen helpen in mijn zoektocht naar uitwisseling.

Ik sta natuurlijk open voor elke positieve reactie.

Met dank.

Paul Fleers
vice-voorzitter Ouderraad College Hageveld te Heemstede
admin
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 14 oktober 2002, 21:30:48 »

Hallo Paul,

ik weet niet hoeveel ouderraadsleden van het voortgezet onderwijs hier regelmatig aanwezig zijn, maar er is ook een nieuwe site sinds kort www.ouderraden.nl en daar is dacht ik ook een mogelijkheid voor het plaatsen van oproepjes. Deze site richt zich ook op voortgezetonderwijs. Dus wellicht kun je je vraag ook daar plaatsen. Heb je dubbel kans

Karin
ORTeyler
Nieuweling
*

« Antwoord #2 Gepost op: 30 januari 2008, 10:19:27 »

Hoi Paul en Karin,

er wordt wel gekeken maar niet gereageerd. Ik ben ook op zoek naar ervaring.
Misschien komt dit ooit van de grond

rob webster
lara
Volwaardig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 30 januari 2008, 13:31:12 »

Hallo

ben zelf voorzitter van de OR van de (sbo) school van mijn jongste zoon, daarvoor ben ik op de basis school van mijn oudste zoon  actief geweest in de ouderraad en schoolbestuur. inmiddels zit deze op het VO
wat mij opvalt is hoe ouder de kinderen zijn hoe minder de ouders zich betrokken voelen bij de scholen, dus kan me eigenlijk wel voorstellen dat dit veel gelezen is ( staat er ook al een aantal jaar op) maar geen reactie op komt. daarbij denk ik ook dat Karin gelijk heeft, als je op het forum kijkt gaat het meerstal over het basis onderwijs.
waarschijnlijk kun je daar ook wel wat uit halen , ga er van uit dat statutten en inschrijving van KVK ouderraad of vereniging  - vergadering – dagelijks bestuur  het zelfde blijf.
er zijn een aantal mensen op dit forum met veel ervaring zowel ouderraad - schoolbestuur en MR. Kijk daar eens tussen, of je stel je vraag wat specifieker welke info had je graag gehad.
Gr,
LARA
CH
Senior

« Antwoord #4 Gepost op: 02 februari 2008, 23:10:28 »

Lara,

Dit is ook mijn ervaring. Met de basisschool heb je als ouder een veel nauwere relatie. Je hebt jaren je kinderen gebracht en contact gehad met andere ouders en met de leerkrachten. Ouders voelen het ook veel meer hun verantwoordelijkheid om het op de basisschool een beetje leuk voor de kinderen te maken. Terwijl op het voortgezet onderwijs ... Tja, wie brengt zijn kind nog naar school? Het contact met, en dus de betrokkenheid bij de school wordt minder. Ook wel logisch omdat het VO toch vooral de school van de kinderen zelf is. In het VO zie je toch dat een OR vooral thema-avonden voor ouders organiseert, zodat ouders op de hoogte blijven van wat er op school gebeurt, en veel minder voor de leerlingen organiseert.

Met vriendelijke groet,

Cees
lara
Volwaardig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 04 februari 2008, 21:13:25 »

Hoi cees

Iegelijk best jammer dat het afzwak

Op de vo waar mijn zoon zit 
Beheerd de or de kantine en de bieb
Ik hoor ook regelmatig dat behulpzaam zijn met kamp en uitstapjes
en uiteraard regelen ze de thema en ouderavonden
Maar omdat ik op de school van de jongste volop bezig ben met je een keus maken
En als ik het wel eens voorstel om te gaan schuiven krijg ik van mijn oudste te horen dat hij het niet leuk vind als mama op de school rond loop of in de kantine staat of gezellig de jeugd  gaat helpen in de schoolbieb.
Heb ik het nog niet er over als ik als kook moeder meega op een schoolreisje

lara

admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #6 Gepost op: 12 februari 2008, 13:50:03 »

Ik denk dat je daar ook een punt hebt Lara. OP de basisschool vinden kinderen het nog leuk als je er bent en zijn ze een beetje trots op hun ouder die toch mooi helpt op school. Op het VO is dat toch anders. Dan willen ze meer afstand en is het prima als je er bent als álle ouders er zijn, maar verder moet je niet teveel in hun wereldje bewegen en de school, dat is hun wereld nu. Maar ik merk als ouder van twee VO kinderen dat de ouderraad ook veel onzichtbaarder is. Ik merk eigenlijk niets van een ouderraad op school en tijdens de informatie-avond op school heb ik ook niet het gevoel dat dat een club is waar ik bij 'moet' horen, terwijl ik dat op de basisschool veel meer had. Daar had ik het gevoel dat je echt iets deed voor de school. Dat gevoel heb ik voor de OR van het VO niet zo. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte