25 maart 2019, 17:14:21

Nieuws:

Welkom op de kern van het Ouderraad Netwerk, de vraagbaak. Het centrum van deze online community voor ouderraadsleden.

Ouderavonden en Gastsprekers

Gestart door admin, 01 februari 2005, 09:36:43

« vorige - volgende »
Omlaag

admin

Heb je op school een gastspreker gehad of heb/ken je een organisatie die ouderavonden op school verzorgt geef dat dan hier door. Eventueel met website of contactpersoon.

admin

Kennisnet organiseert ouderavonden over het gebruik van Kennisnet en Internet. Meer informatie over deze avonden is te vinden op de website van kennisnet: http://voorlichting.kennisnet.nl/

admin

De Kinderconsument verzorgt ouderavonden over Kinderen en veilig internetten.
Het adres van de kinderconsument:
www.kinderconsument.nl

admin

Posicom geeft ouderavonden over pesten, faalangst en zinvol gedrag. Meer informatie over deze ouderavonden op de website van posicom ww.posicom.nl
pesten:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_pesten
faalangst:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_faalangst
zinvol gedrag:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_zinvolgedrag

Monic@

Informeer ook eens bij de GGD! Die hebben interessante thema's voor ouderavond. Vaak is een verpleegkundige verbonden aan school en kost een gastspreker vrijwel niets.

Wij hebben vorige week een ouderavond georganiseerd, waarbij we voor workshops hebben gekozen!
Hierbij is vooral eens goed uitleg gegeven over 'normale' zaken binnen school, maar waar ouders weinig vanaf weten, o.a.:
- Programma sociale vaardigheden
- Wat doet de Intern begeleider op school?
- Hoe signaleer je dyslexie....en dan...?

De opkomst bij ouderavonden is altijd minimaal, maar dit keer waren er veel belangstellenden!

Herm@n

28 februari 2006, 22:42:14 Last Edit: 28 februari 2006, 22:52:03 by Herm@n
Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal keer een ouderavond van Andries Scherpenzeel van Incompany meegemaakt. Deze waren inhoudelijk erg goed en de vorm sprak mij ook erg aan.
Veel van de aanwezige ouders waren erg positief.

Zijn nieuwste avondvullende bijeenkomst is een interactieve themabijeenkomst "De opvoed Workshow". Dit is een variant op het workshop idee en is qua vorm zeer aansprekend. Er worden twee typetjes voor de avond uitgenogd die erg herkenbaar zijn en de "show" stelen in verschillende opzichten. Verder wil ik niets zeggen want dan geef ik te veel weg. Ik zou zeggen laten plezierig verrassen.
De aanwezige mensen hebben er van genoten, dus een echte aanraden voor je school.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dat ik je mogelijk op een idee hebt gebracht.
Zie ook Opvoed workshow onder thema-avonden.
Er staat meer op de website van www.trainersplein.nl, e-mail: incompany@trainersplein.nl.

Vriendelijke groet,
Herman.

Charlotte

Waar vind ik nu onderwerpen voor thema avonden en adressen van gastsprekers op jullie site? De vragen zijn allemaal al behoorlijk gedateerd!
Charlotte, ouderraad vmbo

CH

Charlotte,

Kijk eens op http://oudersvo.kennisnet.nl/themas

Met vriendelijke groet,

Cees

admin

Waar vind ik nu onderwerpen voor thema avonden en adressen van gastsprekers op jullie site? De vragen zijn allemaal al behoorlijk gedateerd!

De thema avonden van de kinderconsument en Kennisnet over veilig internet zijn nog steeds actueel.
Op de sites van de ouderverenigingen staat ook een overzicht van thema avonden die via deze verenigingen is te boeken.

Pipo

Heb je op school een gastspreker gehad of heb/ken je een organisatie die ouderavonden op school verzorgt geef dat dan hier door. Eventueel met website of contactpersoon.

Ikzelf ben gastspreker met verschillende thema's zoals o.a. jongeren en drugs, gevaren van het internet, assertiviteitstraing voor kinderen......
Bij interesse : 0495488672

jmcseijbel

27 november 2010, 12:33:41 Last Edit: 10 mei 2011, 09:09:24 by jmcseijbel
Samen-Binden organiseert ouderavonden waabij ouders (en leerkrachten) d.m.v. werkvormen vanuit MI (meervoudige intelligentie) een actieve rol hebben. De bijeenkomst heeft geen thema: de ouders ZELF zijn het thema. Dit bevordert de inzet en betrokkenheid van ouders! Onderwerp kan bijv. zijn: communicatie tussen ouders, leerkrachten en kinderen. In een veilige sfeer ontmoeten leerkrachten en ouders elkaar écht. Humor, muziek en doén staan centraal tijdens deze avonden. zie www.samen-binden.nl

FCdeKrachtpatsers

Wij verzorgen (ouder)avonden rondom thema's als:
- jongeren en zelfvertrouwen
- jongeren en keuzes maken
- jongeren en motivatie

Wie zijn wij?
Wij zijn stichting FC de Krachtpatsers. FC de Krachtpatsers is een organisatie van eigenzinnige jonge professionals. Wij zijn psycholoog, coach, trainer of onderwijskundige met een passie voor jongeren. In onze trainingen en workshops op scholen staan het creëren van meer zelfbewustzijn, het maken van keuzes en het stimuleren van leiderschap bij jongeren centraal. Naast trainingen aan jongeren, verzorgen wij trainingen aan docententeams en ouderavonden.

Hartelijke groet,

Marieke
Email: marieke@fcdekrachtpatsers.nl
Website: www.fcdekrachtpatsers.nl
Tel: 06-14386156