Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
05 september 2010, 07:56:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Helaas is rechtstreeks registreren niet mogelijk omdat spammers dat dan ook kunnen. Registraties worden zo snel mogelijk verwerkt

+  Vraagbaak Ouderraad Netwerk
|-+  Algemeen
| |-+  Theme-avonden
| | |-+  Ouderavonden en Gastsprekers
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Ouderavonden en Gastsprekers  (gelezen 5522 keer)
admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 01 februari 2005, 09:36:43 »

Heb je op school een gastspreker gehad of heb/ken je een organisatie die ouderavonden op school verzorgt geef dat dan hier door. Eventueel met website of contactpersoon.
admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 01 februari 2005, 09:38:17 »

Kennisnet organiseert ouderavonden over het gebruik van Kennisnet en Internet. Meer informatie over deze avonden is te vinden op de website van kennisnet: http://voorlichting.kennisnet.nl/
admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 01 februari 2005, 09:40:59 »

De Kinderconsument verzorgt ouderavonden over Kinderen en veilig internetten.
Het adres van de kinderconsument:
www.kinderconsument.nl
admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 01 februari 2005, 09:43:04 »

Posicom geeft ouderavonden over pesten, faalangst en zinvol gedrag. Meer informatie over deze ouderavonden op de website van posicom ww.posicom.nl
pesten:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_pesten
faalangst:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_faalangst
zinvol gedrag:
http://www.posicom.nl/?page=ouderavond_zinvolgedrag
Monic@
Junior

Alles gaat beter als je 't samen doet!

« Antwoord #4 Gepost op: 22 maart 2005, 21:06:09 »

Informeer ook eens bij de GGD! Die hebben interessante thema's voor ouderavond. Vaak is een verpleegkundige verbonden aan school en kost een gastspreker vrijwel niets.

Wij hebben vorige week een ouderavond georganiseerd, waarbij we voor workshops hebben gekozen!
Hierbij is vooral eens goed uitleg gegeven over 'normale' zaken binnen school, maar waar ouders weinig vanaf weten, o.a.:
- Programma sociale vaardigheden
- Wat doet de Intern begeleider op school?
- Hoe signaleer je dyslexie....en dan...?

De opkomst bij ouderavonden is altijd minimaal, maar dit keer waren er veel belangstellenden!
Herm@n
Nieuweling
*

« Antwoord #5 Gepost op: 28 februari 2006, 22:42:14 »

Hallo Allemaal,

Ik heb een aantal keer een ouderavond van Andries Scherpenzeel van Incompany meegemaakt. Deze waren inhoudelijk erg goed en de vorm sprak mij ook erg aan.
Veel van de aanwezige ouders waren erg positief.

Zijn nieuwste avondvullende bijeenkomst is een interactieve themabijeenkomst "De opvoed Workshow". Dit is een variant op het workshop idee en is qua vorm zeer aansprekend. Er worden twee typetjes voor de avond uitgenogd die erg herkenbaar zijn en de "show" stelen in verschillende opzichten. Verder wil ik niets zeggen want dan geef ik te veel weg. Ik zou zeggen laten plezierig verrassen.
De aanwezige mensen hebben er van genoten, dus een echte aanraden voor je school.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dat ik je mogelijk op een idee hebt gebracht.
Zie ook Opvoed workshow onder thema-avonden.
Er staat meer op de website van www.trainersplein.nl, e-mail: incompany@trainersplein.nl.

Vriendelijke groet,
Herman.

« Laatste verandering: 28 februari 2006, 22:52:03 door Herm@n » Gelogd
Charlotte
Nieuweling
*

« Antwoord #6 Gepost op: 20 september 2006, 22:12:14 »

Waar vind ik nu onderwerpen voor thema avonden en adressen van gastsprekers op jullie site? De vragen zijn allemaal al behoorlijk gedateerd!
Charlotte, ouderraad vmbo
CH
Senior

« Antwoord #7 Gepost op: 20 september 2006, 22:26:59 »

Charlotte,

Kijk eens op http://oudersvo.kennisnet.nl/themas

Met vriendelijke groet,

Cees
admin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 06 oktober 2006, 14:14:38 »

Waar vind ik nu onderwerpen voor thema avonden en adressen van gastsprekers op jullie site? De vragen zijn allemaal al behoorlijk gedateerd!
De thema avonden van de kinderconsument en Kennisnet over veilig internet zijn nog steeds actueel.
Op de sites van de ouderverenigingen staat ook een overzicht van thema avonden die via deze verenigingen is te boeken.
Pipo
Nieuweling
*

« Antwoord #9 Gepost op: 21 mei 2010, 09:26:08 »

Heb je op school een gastspreker gehad of heb/ken je een organisatie die ouderavonden op school verzorgt geef dat dan hier door. Eventueel met website of contactpersoon.
Ikzelf ben gastspreker met verschillende thema's zoals o.a. jongeren en drugs, gevaren van het internet, assertiviteitstraing voor kinderen......
Bij interesse : 0495488672
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte