Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
01 september 2014, 20:35:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Welkom op de kern van het Ouderraad Netwerk, de vraagbaak. Het centrum van deze online community voor ouderraadsleden.

+  Vraagbaak Ouderraad Netwerk
|-+  Algemeen
| |-+  Feesten, festiviteiten en andere activiteiten
| | |-+  afscheidskado groep 8
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: afscheidskado groep 8  (gelezen 7991 keer)
mickey mouse
Nieuweling
*

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 29 juni 2004, 22:08:44 »

Onze groep 8 krijgt een afscheidskado in vorm van een pen met de naam van de school erop, is dit gebruikelijk dit wordt gekocht  van het geld van de ouderraad is Huh?
CH
Senior

« Antwoord #1 Gepost op: 30 juni 2004, 02:28:43 »

Beste MM,

Bij ons regelt de OR een afscheidscadeau voor de leerlingen van groep 8. Dat is al sinds jaar en dag een kopie van een pentekening van het schoolgebouw. De kopie?n komen ten laste van de school en de OR koopt de lijstjes.

De leerkrachten maken een soort dossier waarbij per groep wat verhalen en/of werkjes van die leerling worden gebundeld tot een soort boekwerk.

Ik begrijp dat bij jullie kennelijk niet het initiatief voor de aanschaf en keuze bij de OR heeft gelegen. Wellicht is dit historisch te verklaren.
In elk geval heeft de school zelf daar geen budget voor.

Met vriendelijke groet,

Cees
mickey mouse
Nieuweling
*

« Antwoord #2 Gepost op: 30 juni 2004, 10:45:51 »

Dank je wel voor het antwoord, onze school bestaat nog niet zo heel lang( 6jaar) en sommige dingen gaan zo als ze gaan en worden zo nu en dan onder de loep gelegdMaar over de pen indirect betalen de ouders hun eigen afscheidskado, maar als jij zegt dat de school daar geen budget voor heeft dan is het mij helemaal duidelijk
Karin
Beheerder Ouderraad Netwerk
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #3 Gepost op: 01 juli 2004, 13:16:55 »

Mijn kinderen zitten op een PC school en krijgen als afscheid van school een bijbel. Hierin zetten alle leerkrachten een korte wens als de leerling dat wil (ze gaan bij alle leerkrachten dan zelf langs in de laatste schoolweek).
De bijbel wordt overigens door de school gekocht en de kinderen krijgen hem aan het begin van groep 7. Ze werken er dan nog 2 jaar uit. Elk kind heeft echt zijn eigen bijbel. De namen gaan er gelijk in. Na de 2 jaar krijgen ze die dan mee.
Daarnaast was het gebruikelijk dat zij op de afscheidsavond een mooie bloem kregen van de OR. Een aantal jaar geleden hebben wij dat in de OR gewijzigd voor een klein kadootje. Zo hebben ze een keer een gevulde sok gehad met allerlei leuke dingetjes die we deels kochten en deels verzamelden bij bedrijven (pennen, bloknootje, kleine hebbendingetjes enz) Bij elk ding verzonnen we dan een verhaal en aan het geheel kwam een kaartje met een wens. Vorig jaar was het een gevulde knapzak en dit jaar een gevulde beker. in de loop van het jaar verzamelen we als OR de hebbedingetjes. Zo hadden we dit jaar bijvoorbeeld een mooie pen, een keykoord en een muismat gekregen. Het is een lowbudgetcadeau, want het is natuurlijk een beetje een sigaar uit eigen doos als het uit OR geld betaald wordt.
Het valt altijd goed in de smaak. De bloem is vaak aan het eind van de avond al kapot, omdat na de afscheidsmusical toch de spanning er ff uit moet en de meeste kinderen (vooral de jongens) niet zoveel hebben met een bloem. In het cadeautje zit altijd wel iets van hun gading en er is altijd wel een leuk verhaaltje om te vertellen.
Bovendien krijgt groep 8 ook een grote overzichtsfoto (gemaakt bij foto Koch) waar alle pasfoto's van de kinderen opstaan met hun naam, de naam van de school en het schooljaar. Naast de klassefoto (die je als ouder gewoon met het schoolfotogedoe kunt kopen) vind ik dit een leuke herinnering aan de klas. Deze foto krijgen ze bij mijn weten ook van school. Ik heb er in de OR in ieder geval nooit iets over gehoord dat dit uit een potje van ons ging.

Karin

Meer informatie voor ouders op de oudersite PO van Kennisnet
juut70
Nieuweling

doe wat je niet laten kunt!

« Antwoord #4 Gepost op: 01 juli 2004, 16:49:42 »

Bij ons op school krijgen de kinderen ook een Pen met daarin hun naam gegraveerd.
De pennen worden bij ons ook door de ouderraad aangeschaft.
per leerling hebben we een budget van 11.34 ?
Ik weet niet zeker of de school ook nog een bijdrage levert dit zou ik nog na moeten vragen.

:Smiley

groetjes !!
rivala
Nieuweling

SalesPlaza is the one!

« Antwoord #5 Gepost op: 07 juli 2004, 16:13:59 »

Bij ons op school krijgt groep 8 dit jaar een koppenkaart, pasfoto's van de leerlingen met daaronder hun naam en op de achtergrond het hek van de school. Deze worden ingelijst en tijdens het afscheid door kinderen uit de onderbouw aan hen gegeven.
Karin
Beheerder Ouderraad Netwerk
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #6 Gepost op: 05 augustus 2004, 17:14:58 »

Ik weet niet meer waar ik het gezien heb (volgens mij een e-mail bericht aan school) maar er zijn boekjes te bestellen ik dacht bij AW Bruna, die de school aan de kinderen van groep 8 kan geven. In het boekje is ruimte voor alle kinderen om een foto ed in te plakken. Het is voor zover ik het op de website kon beoordelen, te vergelijken met de vriendenboekjes die op veel scholen rond gaan. Aan het eind heeft iedere leerling als het goed is dus een leuk aandenken aan alle leerlingen.
Toen mijn oudste in groep 2 zat, zijn wij een half jaar naar het buitenland geweest. We hebben toen een vriendenboekje laten rond gaan, zodat hij aan alle kinderen een leuke herinnering had. Veel moeders hadden er een wens in geschreven en een foto in geplakt (de kinderen zelf waren toen nog te jong). Ik vind dit nog steeds een zeer waardevol bezit. Hij is nu inmiddels 12 en heeft net groep 8 gehad, maar ik had best zo'n boekje willen hebben (voor hem dan Knipoog  )

Karin

(bij belangstelling ga ik wel even zoeken waar ik dat gezien had)

Meer informatie voor ouders op de oudersite PO van Kennisnet
Summymeis
Nieuweling

« Antwoord #7 Gepost op: 15 april 2005, 09:44:24 »

Hallo,
Toen ik in groep 8 zat kregen wij een fotolijstje, gemaakt door de kinderen van de onderbouw. In dat fotolijstje zat de groepsfoto van groep 8. Daar stonden de namen onder geschreven van de kinderen. Op dat fotolijstje had de ouderraad aan de achterkant een klein stukje geschreven over van wanneer tot wanneer je op school had gezeten en wie je leraar was geweest. Ik vond het zelf ontzettend leuk om te krijgen en ik heb het nu nog steeds, het hangt gewoon in mijn kamer..
Groetjes S. Grijns
kwintessens
Nieuweling
*

« Antwoord #8 Gepost op: 28 februari 2006, 14:56:36 »

Reclame:

Uitgeverij KwintessensNZV biedt een prachtig afscheidskado voor groep8:
Het aanzien van mijn Schooltijd, 1998-2006
Bij een afname van meer dan 20 exemplaren slechts 9,95 euro.
http://www.mijnschooltijd.nl

Rainbow
Nieuweling
*

« Antwoord #9 Gepost op: 20 april 2006, 22:27:09 »

De OR trakteert de kinderen van groep 8 altijd op een avondje bowlen met patatjes. Hiervoor worden met de bowlingbaan altijd speciale prijsafspraken gemaakt.
Daarnaast maken we een herinneringsmap met o.a. een foto van de school (zelf gemaakt toen het gebouw net twee jaar geleden is opgeleverd), de afscheidsfoto van groep 8 met team en personeel via de schoolfotograaf, voor ieder kind een individuele foto die tijdens de sportdag gemaakt wordt, de oorkondes van sportdag, kampweek, speurtocht die de OR tijdens het kamp uitzet, enz. Aan het eind alle pasfoto's van de kinderen en daarachter een soort vriendenboekje.. De gegevens hiervoor laten we de kinderen via de leerkrachten invullen en vervolgens krijgt ieder van alle kinderen de gegevens. Alles gaat in showtassen in een map. Voorin zit een boodschap van de leerkrachten van groep 8 die een kleurpotlood gebruiken als metafoor...
De laatste paar jaar zijn we in de gelukkige omstandigheid geweest dat we via sponsoring van werkgevers de nodige kleur kopie├źn hebben kunnen maken... maar zwart/wit afdraaien en hier en daar gekleurd papier gebruiken werkt ook goed..
De ouderraad betaalt de kosten uit de ouderbijdrage.. wordt niet als een probleem gezien door de ouders.. tenslotte komt ieder kind een keer in groep 8 en krijgt het ook zo'n mooie map.
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte