Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 september 2010, 11:47:10
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Helaas is rechtstreeks registreren niet mogelijk omdat spammers dat dan ook kunnen. Registraties worden zo snel mogelijk verwerkt

+  Vraagbaak Ouderraad Netwerk
|-+  Webmaster
| |-+  Vragen en mededelingen
| | |-+  quotes en knoppen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: quotes en knoppen  (gelezen 3811 keer)
biggetje
Nieuweling

Knor knor

« Gepost op: 13 oktober 2006, 21:08:49 »

Ter verbetering vatbaar:

Wanneer je de quote knop gebruikt krijg je wel erg onleesbare kleuren. Deze alinea zal ik hieronder quoten ter illustratie.

Citaat
Wanneer je de quote knop gebruikt krijg je wel erg onleesbare kleuren. Deze alinea zal ik hieronder eens quoten ter illustratie.

Javascript onder de knoppen bij het schrijven van een bericht werkt niet goed onder Firefox.

Links zijn alleen zichtbaar wanneer je met de muis eroverheen beweegt. Dit is een link.
Karin
Beheerder Ouderraad Netwerk
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #1 Gepost op: 18 oktober 2006, 10:25:55 »

Hoi Biggetje,

Met de quotes ben ik al aan de slag gegaan. Dat was inderdaad niet mooi. Het nadeel van een leenscript is dat het altijd weer even zoeken is waar bepaalde dingen geregeld worden. Gelukkig heb ik de quotes kunnen vinden.

Ik heb ook de linkkleur aangepast. Ik weet nog niet of ik ze rood hou, maar het is nu iig duidelijker.

Over welke knoppen gaat het dan waarvan het javascript niet goed werkt? Dan ga ik ook daar even naar kijken, hoewel javascript niet mijn specialiteit is Knipoog

Bedankt in ieder geval voor het meedenken
« Laatste verandering: 18 oktober 2006, 10:35:28 door Webmaster » Gelogd

Meer informatie voor ouders op de oudersite PO van Kennisnet
biggetje
Nieuweling

Knor knor

« Antwoord #2 Gepost op: 18 oktober 2006, 23:43:03 »

Mmmzz.. Quotes zien er nog steeds niet uit. Donkerblauw op zwart?

Citaat
Over welke knoppen gaat het dan waarvan het javascript niet goed werkt? Dan ga ik ook daar even naar kijken, hoewel javascript niet mijn specialiteit is Knipoog

Over Javascript. Wanneer je een stukje tekst selecteert en dan een knop aanklikt, wordt de opmaakcode om de tekst heen geplaatst. Dat is de bedoeling althans. Bij Firefox gebeurt dit niet.

P.S. De plaatjes van een aantal knoppen bij de berichten als je berichten leest, zijn weg. Bijv. http://www.ouderraad.net/forum/YaBBImages/profile_sm.gif (Bekijk profile) en http://www.ouderraad.net/forum/YaBBImages/www.gif (WWW)
Karin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #3 Gepost op: 23 oktober 2006, 23:30:27 »

Mmmzz.. Quotes zien er nog steeds niet uit. Donkerblauw op zwart?
Je hebt gelijk. Ik word hier niet goed van. Ik heb dat pas allemaal aangepast en toen was het goed en nu is dus opeens weer donkere tekst op donkere achtergrond. Ik ga het weer uitzoeken.

later toegevoegd - he als ik mijn quote zie dan is hij niet zwart, maar gewoon kleinere letter op een lichte achtergrond. Waar zit dan het verschil in?

En wat die knoppen betreft - ik ga daar even naar kijken. Met het verhuizen van de vraagbaak is er inderdaad was mis gegaan met sommige plaatjes. Ik dacht dat ik ze allemaal weer had vervangen, maar nog niet dus.
En dat javascript - ik zal dat eens navragen, maar daar heb ik zelf niet zoveel verstand van. Het blijft altijd een probleem die verschillende browsers. Ik zal eens kijken of iemand een oplossing daarvoor heeft

Bedankt voor het meedenken en als je de oplossing weet.....
ik hou me van harte aanbevolen

Karin
« Laatste verandering: 23 oktober 2006, 23:31:49 door Webmaster » Gelogd

Karin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #4 Gepost op: 23 oktober 2006, 23:33:08 »

Wat vreemd dat je dus niet altijd het goede beeld krijgt bij een quote. Hoe quote jij? Ik neem aan ook gewoon op de citeerknop drukken??

Karin

biggetje
Nieuweling

Knor knor

« Antwoord #5 Gepost op: 25 oktober 2006, 08:56:51 »

Ter verbetering vatbaar:

Wanneer je de quote knop gebruikt krijg je wel erg onleesbare kleuren.
Wat vreemd dat je dus niet altijd het goede beeld krijgt bij een quote. Hoe quote jij? Ik neem aan ook gewoon op de citeerknop drukken??

Als je de citeerknop gebruikt ging het al die tijd al goed. Zoals ik al zei ging het om de quote-knop (staat bij de rij knoppen wanneer je een bericht schrijft).
Karin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #6 Gepost op: 25 oktober 2006, 09:48:24 »

Citaat
nu gaat het wel goed?!
« Laatste verandering: 25 oktober 2006, 09:57:51 door Webmaster » Gelogd

biggetje
Nieuweling

Knor knor

« Antwoord #7 Gepost op: 26 oktober 2006, 00:12:59 »

Heel goed. Volgende probleem. Waarom worden alle citaten uit een geciteerd bericht verwijderd als je de citeerknop gebruikt?
Citaat
Citaat
Citaat
Genest citaat
Citaat
Dieper genest citaat
Citeer dit bericht maar eens.

P.S. Waarom hebben die knoppen bij het schrijven van een bericht geen handige hint?
« Laatste verandering: 26 oktober 2006, 00:15:36 door biggetje » Gelogd
Karin
Forumbeheerder
Volwaardig lid

Samen kunnen we meer

« Antwoord #8 Gepost op: 01 november 2006, 14:37:21 »

Heel goed. Volgende probleem. Waarom worden alle citaten uit een geciteerd bericht verwijderd als je de citeerknop gebruikt?Citeer dit bericht maar eens.

P.S. Waarom hebben die knoppen bij het schrijven van een bericht geen handige hint?

Op deze vraag heb ik geen antwoord. Het is een bestaand script wat ik gebruik en waarom dingen zo werken, weet ik dus niet altijd. Het was mij dus nooit opgevallen dat je kunt citeren én quoten. En van die hints weet ik ook niet. Maar dat zou ik misschien nog in het script kunnen vinden/toevoegen omdat alle knoppen plaatjes zijn en je aan een plaatje een hint kunt toevoegen.
Ondertussen is het scipt ook al weer redelijk out en geloof ik dat dit verder niet geupgrade meer is/wordt en dat ik dus eigenlijk zou moeten overstappen naar een nieuwer script. Maar ik weet dus niet of dat kan met meeneming van alle informatie die ondertussen in de vraagbaak is verzameld. Maar ook daar zal ik eens achteraan gaan.
Leuk dat je zo meedenkt Smiley

Karin

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte