18 juli 2019, 07:40:52

Nieuws:

Welkom op de kern van het Ouderraad Netwerk, de vraagbaak. Het centrum van deze online community voor ouderraadsleden.

vraag over schoolkamp

Gestart door liek, 15 mei 2006, 18:53:12

« vorige - volgende »
Omlaag

liek

Bij ons op school was het zo,dat er altijd een paar ouders meegingen op schoolkamp.
Sinds er nieuwe lkrachten zijn is dit nu niet meer aan de orde.
Wij vinden dit heel jammer,zelf ben ik voorzitster van de Oudervereniging en wil ook vragen hoe het er bij andere verenigingen of Ouderraden er  aan toe gaat.

lara

hallo,

welkom bij de club
ook wij ov mogen niet meer mee rede :zorg voor te veel onrust en de leerkrachten vinden het niet leuk voor de kinderen als er ouders bij zijn.
wij mogen ook niet meer mee op schoolreisje...
zelfs geen uitnodiging voor sinterklaasfeest - kerstontbijt - paasontbijt enz
op dit moment zijn wij samen met de mr bezig om ons er toch  bij te betrekken: onder het moto ouderparcipatie

laat het er niet bij zitten.

succes
LARA

berg7727

Hallo,
Daar onze groep 7 en 8 deze week op kamp is, reageer ik op deze actuele vraag.
Op onze school is de aanwezigheid van ouders een noodzaak. De school zou de begeleiding met alleen leerkrachten niet aankunnen. De rest van school moet toch ook gewoon doordraaien ! Er is bij ons 1 leerkracht/ouder aanwezig op de ca. 8  a 9 leerlingen.
Ook bij sinterklaas, carnaval, e.d. is de hulp en ondersteuning van ouders dringend gewenst. Bij ons is dus sprake van een uitstekende participatie.

Succes in de discussie.
René van den Berg
Oudervereniging Don Boscoschool Rhoon

admin

Wij hebben maar één groep 8 en daar gaat een vast team aan leerkrachten mee naar kamp. Natuurlijk de leerkracht van groep 8 en 3 andere leerkrachten (2 klasse leerkrachten en de IB-er)
De leerlingen vertrekken op dinsdag en komen op vrijdag terug. Voorgaande jaren waren er op 2 avonden bosspelen. De ene avond kwam het team leerkrachten en de andere avond de ouders van de ouderraad. Toen het programma werd omgegooid en er één avond een groot bosspel werd gehouden, zijn de ouderraadsleden en de leerkrachten gezamelijk uitgenodigd. Verder hebben de kampleerkrachten al zoveel ervaring dat ze het best met vier redden. Ze zijn nooit ver weg en in nood kan er zo een andere leerkracht worden opgeroepen. Ik vind het ontzettend leuk dat de leden van de ouderraad worden uitgenodigd. Toen mijn oudste in groep 8 zat, zat ik nog in de ouderraad en ben (in overleg met hem) ook naar die avond geweest. Ik denk niet dat hij het op prijs had gesteld als ik de hele kampweek aanwezig zou zijn.

liek

Bedankt voor de mededelingen.

we hebben het gisteren er weer overgehad met de vergadering.Maar de directeur gaf er geen antwoord op,alles is tegenwoordig zo veranderd.

Maar wij zijn verder wel overal bij betrokken,niet zoals bij Lara.
Wij regelen samen met het team en leden van de O.V bijv de Sinterklaas,kerst,carnaval etc.

In iedere werkgroep zitten er 3 leden van de O.V